Rabu, 22 April 2009

sebelum aku balik kampung(episod 2)

Aku telepon tempat kedai lama aku
aku pergi kl untuk bukai kedai makn kat sana(kalau korang tau ampang,, dekat ngan UO)
alaa,, kawasan pengambaran menantu vs mentua
aku ke sana kerana kawan aku meyakinkan aku untuk tolong aku
dia mmg kawan baik aku,,
masa blaja dulu kitorang 1 bilik,(rumah sewa)
makan ker tengok bola ker mmg sekali
minat sama,, mmg mmber aku la
kalau aku balik dr kampung sampai pkl 3 pg mmg dier la orang yang tolong amik aku
so,, mmg aku percaya kat die
tapi perniagaan alu biasa2 shaja.. maklumlah,,kedai baru.. mujur kitorang wat syisha,, so blhla dapat untung.. ahaha
dlm 3 bulan niaga dia hilang tanpa khabar
rupenyer die lari n keje tmpat len
tnpa bagitau aku
aku mmg mati akalla
sebab transpot mmg berharap pada dia
so.. pendek citer, aku kene jual barang2 kedai
sbb aku tak mmpu nak buat sorang
nak gajikan pekerja aku tak dapt cari
so aku mintak keje tukang masak di restoran pakistan(bukit bintang)
aku tak kesahla nak keje apepun,, tapi aku ingat nak bermula semula,,
ada ker bayar gaji 1,000 jer sebulan untuk tukang masak panas?
walaupun diorang support tempat tinggal(aku dapat bilik sendiri,, tak campur ngan orang len)
makan minum kompomla kan..
tapi masa aku bukak kat kg aku dulu aku bayar tukang masak 1500 tau..(masa mula2 bukak kedai makan n tak tau masak,, kekeke)sama jer,, tempat tinggal makan minum aku tanggung gak tau,, siap kasi astro n rumah lagikk
tapi,, dharurot n malu ngan family(diorang tak tau aku dah jual kedai) aku terima jer. keje dalam setahun dah leh wat modal len unutk bukak kedai lagikk..

tapi rezeki aku di lain tempatnya
aku mintak cuti pada walid n die kasi.. 3 hari jerr .. cehhh.. last2 sampai sekarang  aku tak balik
kukuku

sambung..
seminggu lepas raya...

Tiada ulasan: