Rabu, 22 April 2009

Seminggu lepas raya(episod 3)

aku sonok sangat
aku akan kembali berada dalam bidang yang aku minat
game, komik anime manga( bukak cc)
so aku buatlah kertas kerja..
aku bercadang sebuah cc yang elok,, tempat luas,, kerusi selesa,, alaaa
lebih kurang cam cc kat kl la.. camtu la cita2 aku

akupun penuhi segala syarat
daftar kompeni
aku kene gi kuantan(kat tempat aku takder ssm)
aku gi kl untuk amik sebut harga barang komputer
aku gi ipoh,, dengar ada kawan aku kata ada kilang barang komputer
telepon kawan2 unutk dptkan maklumat

dalam masa seminggu kehulu kehilir habis sudah duit aku
yang aku dapat masa sebelum balik..

takkan nak bukk duit len,, mana leh,, nak wat kawin oo
mana tau aku tiba2 jatuh cinta.. leh la taaruf, kalau serasi dah ada duit,, takyah tungguuuu
ehh.. sori2

so,, dalam masa seminggu cam nak rak,, aku hantarla kertas kerja
aku pergilah...

a: cik,, ni dia kertas kerja saya,, tapi ada 2 bende saya tak dapat sediakan.. maapla ek
m: apa dia? camner leh blh takder?
a: pertama kedai,, saya tak dapat sebab saya tak tahu diluluskan atau tidak,, nanti kalau saya
mohon, tak dapat habis camtue jerla duit saya nak bayar sewa.. kalau dapatpun lagi 2
bulan,, takkan saya nak sewa kedai tanpa berniaga,, kalau sewa 1000,, dua bulan? lepas tu
duit muka lagikk.. haa.. boehkan tangguh kemudian...
satu lagik saya punyer lesen perniagaan dengan majlis, saya tak dapat juga sebab saya nak
kena ada kedai,, tapi nka ada kedai kene tunggu lulus pinjaman dulu.. boleh tak?
m: tunggu sekejap ek? saya tak pastila.. blh datang esok,, pegawai saya baru keluar.
a: takkan takder orang len leh saya tnya?
m: takperla,,datang esok pagi,, dia ada pagi.. nnti bincang
a: terima kasih ek

takperla,, hari itu adalah hari jumaat,,maknaya minggu depanla jwabnya
dalam masa yg sama kene perli ngan mak aku apsal tak blk kl
aku senyap lagikk
maluuu oooo
dah elok ada kedai kat kg nak gi kl
cehhh

sambung...
minggu depannya

Tiada ulasan: