Rabu, 22 April 2009

DI SINI AKU BERMULA(episod terakhir)

Aku baru sahaja wat blog nie
Setelah berkawan n aku rasa tiba masanya aku nak
Berkongsi
Aku berkongsi apa yang aku rasakan
Aku bukanlah tua sangat
24 tahun
Tapi aku dah tengok rasanya banyak benda
Aku pernah belajar di kawasan pekan(rompin) ke kawasan kg(tg gemok) dan bandar(KL)

Malah pengalaman aku mengikuti Summer Camp Hassan Ali, Program Motivasi KKDK(kelab kaunseling dan kerjaya) UTM, Peserta bebas rakan muda dan Yo!.

Aku sama seperti orang lain
seronok masuk universiti
Tapi aku seronok sebab aku jadi dewasa di sini
Aku melihat masyarakat, politik, seni dalam pandangan berbeza seperti mana ketika aku di kampung

Aku ghairah bertanya
Siapakah aku selepas tamat nanti
Adakah aku akan  jadi pekerja?
mengnggur?
atau pemberi kerja?

Lama jugak aku menanti jawapannya sampai extend setahun(kekeke)
bila aku pulang
aku bermula sebagai seorang guru bahasa inggeris di sebuah sekolah(SMKR) sekolah menengah agama Rompin
berhenti?atau diberhentikan selepas setahun
aku ambil alih kedai makan
aku belajar dari menjadi waiter, tukang buat air sehingga aku tau masak sendiri
aku melangkah kehadapan untuk bika kedai di KL ats jemputan kawan aku
tak sampai 3 bulan tersungkur apabila kawan aku hilang melarikan diri
aku terkapai di kl. jadi tukang masak di sebuah restoran di bukit bintang
n di sinilah aku

Pemilik Pusat Komputer dan Internet Green Grape

aku kongsi pengalaman aku yang sangat sikit dalm catatan blog di bawah..

jadi seandainya berminat sila baca dari bawah,, k?

trimas

mengalu alukan komen
kalau takder doakanlah perniagaan saya selamat dari fitnah dan malapetaka
InsyaAllah

Tiada ulasan: