Rabu, 22 April 2009

Aku(episod 12)

jadikk
aku dah maleh nak cerita lagik
alhamdulillah
tepat pada masanya(selepas 6bulan perjuangan aku nak mohon pinjaman mara{n still masih tak dapat})
pada 11/04/2009 selamatlah kedai aku dibuka
tak banyak yang ada
yang aku doakan semoga ianya bertahan dan mampu berkembang

aku bermula semula dan kali ini aku tidak mahu mengundurr

alhamdulillah,,
dapatlah dalam rm80-90 sehari
tapi sekarng semakin ramai yang tahuu
aku harap biarlah kecik dulu
asalkan selamat

kepada mereka yang aku babitkan kat atas..
kerjalah dengan amanah
jujur
duit tu korang buat makan anak bini
plz
aku bersyukur sbb ada jugak aku mnyimpan
n mak abah aku mampu bela aku

tapi camner kalau mereka tidak mampu?
duduk percaya dengan janji janji
iklan di tv kami bukan along kami nak tolong
tapi mana janji2

dalam perhimpunan agong umno
janji lagik 200billion
tolonglah

sudahlah dengan janji2
noh omarpun dah tukar jawatan
sipa menag kedua ertinggi lagik dalam pemilihan mt umno
oklah tu

aku merayu satu pada member
maafkan aku dengan menipu korang

betul
aku yang cakap bahwa kerajaan kite dah berubah
mereka nak bersikap jujur pada rakyat
merreka mmg nak tolong orang cam kiter

tapi tak
aku juga ditipu
hidup2
terang2

camner kalau aku berjumpa dengan gadis yang aku suka sekarang?
mana aku nak ceekau duit?
takkan nak buat pinjaman nak kawin
kenapa nak kawin?
sebab aku tak nak kapel
aku penat ngan kerenah bangang orang bercinta...
baik bangang ngan kerenah orang kawin.. sukati aku arr
bini aku.. kan???

nak jer aku tulis nama penuh mereka terbabit
tapi takyahlaa
tak baik
tulis camnipun dah tak baik
aku bukan mengumpat(oklah mengumpat)
tapi aku cerita apa aku alami
katakan mmg mara takder duit sbb ekoomi meleset
fine..tel aku bagitau permohonan dibatalkan sbb duit takder
pulangkan duit rm100 akuu
ni tak bila tel nama encik berada di list pertama sekali untuk menerima cek

cehhh
kapuuurrr

belum lagik telekom sini
mintak lain tenet dah 2 bulan
macam2 alsan
last2 pkai broadband
tak berapa laju(still ok tauu)

belum lagik ngan pihak majlis
3 bulan lesen aku diproses(tak taula kenapa lambat sangat)
ni kalu diorang baca silap2 kene batal permohonan aku
pedulik lah
cc aku dah bukak
nak reg ssm pun 1 jam jer
ni nak buat lesen 3 bulan
mesyuarat aper
ORANG KATA
mereka2 ni nak di hulurr
aku tak percaya,, sebab aku ada sedara bahagian lesen
lagipun aku nak cari rezeki yg halal, takkanlah aku nak mulakan ngan raasuah kott?

so
seandainya anda berminat ngan berniaga
kuatkan mental
pastikan keluarga menyokong
(kalaulah masa bermasalah dulu aku dah kawen leh manja2 ngan bini)
ni takk
ngan ammaa jugaa

terima kasih kerana membaca
andaia ada orang mara sini
tolonglah saya

saya lemah
korang kuat
korang pegang amanah
kerje kena buat

Assalamualaikum

Tiada ulasan: