Rabu, 22 April 2009

raya tahun lepas semua ini bermula(episod 1)

semuanya bermula raya puasa tahun lepas
memang ikut hajat di hati aku tak nak balik kampung beraya sebab aku baru sangat pindah sini
lagipun selalu sangat kontek2.. so mmg takder la rindu sangat
tapi sbbkan aku tensen ngan keje aku(tukang masak)
aku amik keputusan unutk balik rehat..

sampai raya ketiga rasa berat hati btul aku nak balik kl
rasa selesa.. malumlah,, rumah mak abah,, aper yg takder
aku terbaca surat khbar kerajaan yg mengatakan pemohon pinjaman Mara paling lewat akan dapat 2 minggu sahaja..
ohhh!!! bagusss.. nampaknya kerajaan cuba nak curi semula semula keyakinan rakyat!!
kali ni aku bagi peluangla pada diri aku nak percaya..

so aku tunggu lepas seminggu akupun turun ker pejabat mara daerah aku
ok.. soalan pertama aku
a(aku)
m(mara)

a: bolehtak ada harapan untuk buat pinjaman?
m: ada.. mintak pembiyaan membesarka atau baru nak mulakan?
a: baru nak mula,, saya lulusan UTM dalam pengurusan teknologi
m: ohh.. ok.. isi borang dan penuhi segala maklumat.. dah siap pulangkan
a: ohh.. ini shj ke cik?berapa lama yer akan diluluskan? saya baca kat surat khabar 2 minggu.
m: itu kene tanya pegawai ek.. tgu sekejap(diepun masuk bilik n pegai keluar) awak siapa
a: saya...bla bla bla(ulang jawapan diatas)
m: kalau rompin tak dapat 2 minggu.. kalau sini PALING LAMA 2 BULAN
a: ohh.. ada apa2 syarat ker en?
m: awak penuhi segala maklumat n jangan menipu.. mmg kita akan uruskan
a: terima kasih banyak2 en.

akupun balik rumah dengan semangat.. apa yang aku nak lakukan.. 

sambung

Tiada ulasan: