Rabu, 22 April 2009

seminggu kemudian(episod 4)

hari isnin akupun pergi semula
dapat jumpa pegawai,, setelah dengan semangat aku bercerita tg visi aku
dia angguk
aku ceerita semula maslah kedai n lesen(sekalik lagi)
dia kata ok
tunggu dalam sebulan nnt srat diluluskan
aku dapat cekk
yahoooo
masa tue bulan 11,, hohohohoo
seronok bukan kepalang
balik rumah.. makan lepak.. mak aku cikgu,, abah aku plak kontraktor kecil2an..
so diorang syp jerk mula2 bl tgk ak rileks jer
aku tak cerita ape pun lagik pasal kedaii

pada satu hari adik aku kebetulan suma bercuti,, dioarng tanya
aku dpn abah n mak..
along.. kedai kat kl camner? sape jage
ARGHHHHHHH

masa tu baru mak abah aku nak tanya
akupun terus terang..
dioarng aper lagikk
bla tuuutt
blaa tuuuut
aku senyap jer
tapi biler mak aku cakap..
haaaa!!!! dulu dah dapat cikgu berenti... apa lagi nak? jadi warden,, blrh wat tuisyen,,gaji ttp.. ni takk!!! nak berniaga jugakk.. mak tak larat along,, dah besar2 nak mak tanggung
huuuiiiii.. masa tue mmg nitik air mata aku.. dpn adik2 aku..
malu beb... masa mula2 habis blaja dulu aku dapat jadik cikgu sandaran untk sek men agama rompin(bekas tempat aku blaja) ajar BI.. aku sempat setahun jer.. elok jer anak  murid aku lepas jawab paper BI (PMR) aku rasa aku nak bebas.. aku suka mengajar.. tapi aku nak wat aper yang aku paling suka,, berniaga..

maaakkk
aku terkup muka aku kat paha mak aku,, aku rasa sedey sangat
aku merayu pada mak aku..
'maak,, bagila along peluang sekali jer lagikk.. along sekarang ada mintak pinjaman mara.along nak bukak cc.. along ank wat apa yg along suka mak..along mmg takleh makan gaji..along janji ngan mak,, along kalau gagal yang ni along akan habiskan TESL along n apply semula jadik cikgu"

pujuk punya pujuk mak aku senyap jer
seksa rasanya seminggu tue
mak aku tak cakap langsung
die mmbisu jer
aku tanya dia wat tak tahu
argghhhh
sedeyyyy

satu hari abah aku bagitau
'along kalau nka pakai duit bagitau jer.. abahpun suka along ddk rumah,,'
'tapi,, abah nak mintak tolong skitt'

'tolong?'

sambung..
bermula aku di kedai tayar

Tiada ulasan: